Hyvin toimivat kotisivut ovat nykypäivänä yrityksen, yhteisön ja järjestön elinehto. Ne ovat käyntikorttisi siellä, missä asiakkaat ovat etsimässä tietoa. Lähes 90 % suomalaisista hakee verkosta tietoa ennen ostoa ja valtaosa heistä tekee sen puhelimellaan  – ei tabletilla tai tietokoneella.

On siis oltava tavoitettavissa verkossa mobiiliystävällisesti, mutta myös erotuttava kilpailijoista.

Kotisivujen tekeminen on nykyään periaatteessa helppoa, mutta et tee mitään sivuilla, joita ei löydä edes yleisimmillä hakusanoilla. Tarvitset kotisivut, jotka pomppaavat esiin, kun asiakas hakee palvelua jota tarjoat.

Menetät asiakkaita ja rahaa joka kerta, kun palveluasi etsivä löytää kilpailijasi mutta ei sinua.

Jos yritykselläsi/järjestölläsi on kotisivut, testaa miten hyvin ne toimivat: 
Naputa Googleen hakusanaksi se palvelu, jota haluat myydä, esimerkiksi “kirjanpitäjä” tai “käännöspalvelut”.
Kauan kestää ennen kuin löydyt? Monennella sivulla yrityksesi/yhteisösi tulee vastaan?

Jaksavatko potentiaaliset asiakkaasi etsiä niin kauan?

Katso sivujasi asiakkaan silmin ja testaa miten hyvin löydät tarvittavat tiedot ja toimivatko lomakkeet. Mikäli homma ei pelitä, on aika uudistaa sivut.

Tule webinaariin nappaamaan tuoreimmat tiedot siitä, millaiset kotisivut toimivat nykypäivänä ja millä keinoin kotisivusi nousevat hauissa.
Koulutuksen jälkeen tiedät mitä sivuja tehdessäsi pitää ottaa huomioon ja jos olet teettämässä sivuja, osaat tunnistaa hyvän tekijän etkä maksa turhasta. Tiedät, mitä vaatia sivuilta ja tekijältä.

Jos siis tekee itse kotisivunsa, on hallittava tekninen toteutus ja ymmärrettävä miten verkko ja verkossa surffaavat ihmiset käyttäytyvät. Jos taas teettää kotisivut, on hyvä tietää mistä tunnistaa hyvän tekijän ettei maksa turhasta. Hyvä ei välttämättä ole kallis, mutta huono tulee todella kalliiksi.

Hyvät kotisivut tuovat uskottavuutta, näkyvyyttä ja asiakkaita/jäseniä. Sen sijaan huonosti tehdyt näyttävät harrastelijan puuhastelulta ja vievät uskottavuuden yritykseltä/järjestöltä.

Mitä siis pitää ottaa huomioon, kun tekee tai teettää kotisivuja? Miten erottua verkossa? Kuinka saadaan sivut nousemaan googlehauissa? Kuinka saada kävijävirtaa kotisivuille? Mikä verkossa toimii ja mikä ei? Mihin hintaan saat hyvät verkkosivut? Mistä tunnistat hyvän tekijän ettet maksa turhasta? Mistä kannattaa maksaa ja mikä kannattaa tehdä itse?

Näihin ja moneen muuhunkin kysymykseen saat vastaukset VTM, viestintäkonsultti Ira Koivun luennolta 28.8.2018 Crazytownissa (Viipurintie 4) Hämeenlinnassa klo 10-12. Paikka sijaitsee lyhyen kävelymatkan päässä juna-asemasta eli tervetuloa myös junan tuomana!

Jos et pääse paikalle, voit osallistua etänä tai katsoa koulutuksen kun sinulle sopii! Webinaari myös tallennetaan myöhempää katselua varten osallistujamaksun suorittaneille.

Luennon hinta on 59 € + alv.

Sitovat ilmoittaumiset täältä:

Ilmoittautuminen

  • Voit halutessasi lähettää kysymyksiä etukäteen kouluttajalle

VTM,  Ira Koivu on toimittaja, viestintäkonsultti & valmentaja (Muna vai Kana Oy), joka on työssään teettänyt kotisivuja ja tehnyt niiden rakenne- ja sisältösuunnittelua vuodesta 2005.

Pin It on Pinterest