Referenssit

Ei tässä mitään höyhensarjalaisia olla:

Muna vai kanan päämunijalla,
toimittaja, viestintäkonsultti & valmentaja Ira Koivulla on yli 20 vuoden kokemus valtakunnallisesta viestinnästä & vaikuttamistyöstä

Koulutus

Valtiotieteen maisteri, pääaineena viestintä
(Helsingin Yliopisto 2004)

Kehitysmaatutkimuksen kandidaatti
(Helsingin Yliopisto 2003)

Extended DISC® -sertifioitu valmentaja

Kasvatustieteen perusopinnot 25 ov

 

Työkokemus

24 vuotta journalismia 12 vuotta esimiestehtäviä joista 6 vuotta mediatalossa 6 vuotta kansalaisjärjestössä

Toimittajana Länsiväylä-lehdessä, Ilta-Sanomissa, Helsingin Sanomissa ja Trendissä. Äitiysvapaalla freelancertöitä Helsingin Sanomille, Meidän perheelle, Kaksplussaan, Vauvaan ja Tulvaan. Toimituspäällikkönä Koti ja Keittiö -lehdessä. Päätoimittajana Kirjastolehdessä. Viestintäpäällikkönä Suomen kirjastoseurassa. Hämeen Sanomien kolumnisti tammikuusta 2018

Viestintäkonsultoinnin ja valmennuksen lisäksi myös mm.

* Kirjoittanut kirjan Vapaa viinistä, miten elämä muuttuu kun laittaa korkin kiinni (Viisas elämä 2016)

* Vapaa-ajalla lukuisia kansalaisvaikuttamisen tekoja, muun muassa Espoon Ruomelankorven metsän pelastaminen hulevesiallassuunnitelmilta vuonna 2016

* Mukana journalistien Faktana kiitos -koulukiertueella keväällä 2018

Kiinnostuitko? Tutustu viestintäkonsultointi- ja koulutuspalveluihimme

Vapaa viinistä – miten elämä muuttuu, kun pistää korkin kiinni (2016)
Ira Koivun tehtävä oli uudistaa Kirjastoseuran jäsenlehti ja modernisoida järjestön viestintä niin, että se näkyisi paremmin mediassa, perinteisessä ja sosiaalisessa. Koivu onnistui tehtävässään erinomaisesti. Lehden levikki lähes kolminkertaistui ja ilmoitusmyynti parani. Some- ja lehdistönäkyvyys paranivat tuntuvasti ja samalla seuran koko viestintäilme kirkastui ja nykyaikaistui. Tekijänä Koivu on luova, tehokas ja intohimoinen, hän työskentelee omalla motivaatiolla kohti yhteisiä päämääriä. Jukka Relander

Suomen kirjastoseuran pj. 2009-2017

    5 star review  Sain luennolta hyviä vinkkejä yrityksen viestintään.

    thumb Anna-Liisa Lötjönen
    3/05/2018

    5 star review  Toimiva, monipuolinen, syvällinen osaaminen loistaa.

    thumb Rose Sirviö
    3/02/2018

    5 star review  Ei voi antaa kuin viisi tähteä aamun luennon pohjalta. Jos ei sen pohjalta tajunnut mistä on kyse ja mikä on tärkeää, niin voihan nenä.

    thumb Leena Tervakorpi
    3/05/2018

    5 star review  Näkemyksellinen asenne viestintään, huimasti tietotaitoa ja kokemusta mm. mediaviestinnän sekä organisaation sisäisen ja ulkoisen viestinnän saralta. Mukava työskennellä yhdessä!

    thumb Tommi Puuska
    2/07/2018

    5 star review  Erinomaisen inspiroiva puhuja! 😊

    thumb Tarja Munther
    2/14/2018

    5 star review  Kotkot, kyllä oli asiaa!

    thumb Isa Karlsson
    3/05/2018

Muna vai kanan mainiot yhteistyökumppanit

Tommi Puuska (ThinkFast Oy): 

Kotisivujen hakukoneoptimoinnin ja Inbound-markkinoinnin asiantuntija

Tommi Puuska on erikoistunut kotisivujen hakukoneoptimointiin ja Inbound-markkinointiin. Hän on vuosituhanteen vaihteesta lähtien toiminut markkinoinnin maailmassa auttaen yrityksiä ja yhteisöjä näkymään verkossa ja tavoittamaan asiakkaansa.

Tommi tekee kanssamme yhteistyötä asiakkaidemme kotisivujen rakentamisessa, vanhojen kotisivujen näkyvyyden nostamisessa sekä Inbound-markkinoinnissa. Tommin kanssa on ilo työskennellä: hän on paitsi alansa huippu myös asiakaspalvelun tinkimätön ammattilainen. Tommilta saa aina enemmän kuin tilaa, ylivoimaisella hinta-laatusuhteella.

Saija Tynkkynen (SaijaDesign):

Graafisen suunnittelun asiantuntija

 Saija on tehokas, monipuolinen ja luova graafisen suunnittelun ammattilainen, joka saa nopeasti kiinni siitä, mikä on olennaista.

Saija loihtii kädenkäänteessä logot, käyntikortit, esitteet ja muut visuaaliset materiaalit, joita yrityksesi/yhteisösi tarvitsee – tinkimättömällä laadulla, superhienolla palveluasenteella ja kustannustehokkaasti.

Koulutukseltaan Saija on medianomi amk ja markkinointiviestinnän suunnittelija MAT. 

Saija tekee kanssamme yhteistyötä visuaalisissa materiaaleissa, brändin kirkastuksessa ja uudistusprojekteissa.

Kaarimedian tuotanto oli meille entuudestaan tuttua ja siksipä pyysimme heitä toteuttamaan käsikirjoittamamme videon, jossa komiikan keinoin käydään läpi eri vuorovaikutustyylien eli DISC-tyyppien ensireaktiot muutokseen.

Koska videoprojekti toteutui niin saumattomasti ja ketterästi, ja kun vielä lopputulos oli juuri sitä mitä toivottiinkin (ja ehkä hippuisen paremminkin!) löimme ilolla kättä päälle yhteistyökumppanuudelle. Kaarimedia on yhteistyökumppanimme projekteissa, joissa tarvitaan tuotantoyhtiötä toteuttamaan radiomainontaa, mainoselokuvaa ja yritysesittelyvideoita.

Seuraa myös:

Pin It on Pinterest