Referenssit

Koulutus

Valtiotieteen maisteri, pääaineena viestintä
(Helsingin Yliopisto 2004)

Kehitysmaatutkimuksen kandidaatti
(Helsingin Yliopisto 2003)

Extended DISC® -sertifioitu valmentaja

Kasvatustieteen perusopinnot 25 ov

 

Työkokemus

24 vuotta journalismia 12 vuotta esimiestehtäviä joista 6 vuotta mediatalossa 6 vuotta kansalaisjärjestössä

Toimittajana Länsiväylä-lehdessä, Ilta-Sanomissa, Helsingin Sanomissa ja Trendissä. Äitiysvapaalla freelancertöitä Helsingin Sanomille, Meidän perheelle, Kaksplussaan, Vauvaan ja Tulvaan. Toimituspäällikkönä Koti ja Keittiö -lehdessä. Päätoimittajana Kirjastolehdessä. Viestintäpäällikkönä Suomen kirjastoseurassa. Hämeen Sanomien kolumnisti tammikuusta 2018

Viestintäkonsultoinnin ja valmennuksen lisäksi myös mm.

* Kirjoittanut kirjan Vapaa viinistä, miten elämä muuttuu kun laittaa korkin kiinni (Viisas elämä 2016)

* Vapaa-ajalla lukuisia kansalaisvaikuttamisen tekoja, muun muassa Espoon Ruomelankorven metsän pelastaminen hulevesiallassuunnitelmilta vuonna 2016

* Mukana journalistien Faktana kiitos -koulukiertueella keväällä 2018

Vapaa viinistä – miten elämä muuttuu, kun pistää korkin kiinni (2016)

Suositus:

Ira Koivun tehtävä oli uudistaa Kirjastoseuran jäsenlehti ja modernisoida järjestön viestintä niin, että se näkyisi paremmin mediassa, perinteisessä ja sosiaalisessa. Koivu onnistui tehtävässään erinomaisesti. Lehden levikki lähes kolminkertaistui ja ilmoitusmyynti parani. Some- ja lehdistönäkyvyys paranivat tuntuvasti ja samalla seuran koko viestintäilme kirkastui ja nykyaikaistui. Tekijänä Koivu on luova, tehokas ja intohimoinen, hän työskentelee omalla motivaatiolla kohti yhteisiä päämääriä.

Jukka Relander

Suomen kirjastoseuran pj. 2009-2017

Kiinnostuitko? Tutustu viestintäkonsultointi- ja koulutuspalveluihimme

Asiakkaitamme

Tuloksellista viestintää

Esimerkkicase:

Muna vai kana aloitti yhteistyön yrityksen kanssa  kanssa. Sovittiin, että otamme hoitaaksemme yrityksen ulkoisen viestinnän.
Ensin yritykselle tehtiin  viestintästrategia ja kriisiviestinnän sekä sosiaalisen median suunnitelmat. Työntekijöille pidettiin somekoulutus.
Kotisivut hakukoneoptimoitiin ja luotiin uusia optimoituja sisältöjä.

Tulokset kahdessa kuukaudessa: 

  • Yrityksen kotisivut  nousivat googlehauissa sivulta 7 sivulle 2.
  • Asiakkaan FB-seuraajien määrä viisinkertaistui. Instagram-tilin seuraajat moninkertaistuivat.
  • Sitoutumiset julkaisuihin kasvoivat 92 %
  • Yritys tavoitti kahdessa kuukaudessa n. 50 000 henkilöä ja julkaisuihin sitouduttiin yli 17 000 kertaa.
  • Yrityksen kanssa tehtiin maineteko ja mediatiedotusta. Juttuja julkaistiin ainakin kahdessa sanomalehdessä.
  • Menestys on nostanut kateutta ja huolta kilpailijoissa. Kriisiviestintä on otettu käyttöön heti, kun joku on yrittänyt mustamaalata sosiaalisessa mediassa.
  • Yrityksen tunnettuus on kasvanut ja sillä on erittäin hyvä maine. Hyvä maine on edesauttanut myyntiä.

    Yhteistyö jatkuu ja suunnitelmissa onkin vaikka mitä viestinnän tehostamiseksi!

Koulutuksista saatua palautetta

100 % vastanneista koki, että koulutuksen sisällöistä tulee olemaan hyötyä omassa käytännön työssä.

93 % vastanneista kertoi saaneensa koulutuksesta uutta tietoa.

93,3 % koki, että koulutus vastasi omia tarpeita.


Tiivis, selkeä kokonaisuus. Hyvä, rento ja käytännönläheinen koulutus.

Sain tästä paljon työkaluja omaan työhöni. Osui ja upposi!

Sain uusia ideoita, miten lähdemme kehittämään omaa markkinointiviestintää ja henkilökunnan viestintäkoulutusta. Some-viestinnän käytännön vinkit olivat erittäin hyödyllisiä.

Etenemistahti oli sopiva ja koulutuksessa rento tunnelma.

Ira Koivua kuulisi mielellään useamminkin.

Koulutus oli mukavan tiivis ja sopivasti osiin pätkitty.

Mielenkiintoista asiaa, mukavan rento ja antoisa koulutus. Erityinen kiitos keveäksi rakennetusta aikataulusta!

Selkeät diat, jäivät mieleen!

    5 star review  Vankkaa ja harvinaisen monipuolista osaamista viestinnästä ja sisällöntuotannon alueelta, inspiroivaa dynaamisuutta, pulppuilevia ideoita, ymmärrystä sanoista ja visuaalisuudesta sekä hauskoja hetkiä! Suosittelen lämpimästi!

    thumb Karoliina Ahola
    2/15/2018

    5 star review  Ei voi antaa kuin viisi tähteä aamun luennon pohjalta. Jos ei sen pohjalta tajunnut mistä on kyse ja mikä on tärkeää, niin voihan nenä.

    thumb Leena Tervakorpi
    3/05/2018

    5 star review  Kotkot, kyllä oli asiaa!

    thumb Isa Karlsson
    3/05/2018

    5 star review  Sain luennolta hyviä vinkkejä yrityksen viestintään.

    thumb Anna-Liisa Lötjönen
    3/05/2018

    5 star review  Erinomaisen inspiroiva puhuja! 😊

    thumb Tarja Munther
    2/14/2018

    5 star review  Näkemyksellinen asenne viestintään, huimasti tietotaitoa ja kokemusta mm. mediaviestinnän sekä organisaation sisäisen ja ulkoisen viestinnän saralta. Mukava työskennellä yhdessä!

    thumb Tommi Puuska
    2/07/2018

Muna vai kanan mainiot yhteistyökumppanit

Tommi Puuska (ThinkFast Oy): 

Kotisivujen hakukoneoptimoinnin ja Inbound-markkinoinnin asiantuntija

Tommi Puuska on erikoistunut kotisivujen hakukoneoptimointiin ja Inbound-markkinointiin. Hän on vuosituhanteen vaihteesta lähtien toiminut markkinoinnin maailmassa auttaen yrityksiä ja yhteisöjä näkymään verkossa ja tavoittamaan asiakkaansa.

Tommi tekee kanssamme yhteistyötä asiakkaidemme kotisivujen rakentamisessa, vanhojen kotisivujen näkyvyyden nostamisessa sekä Inbound-markkinoinnissa. Tommin kanssa on ilo työskennellä: hän on paitsi alansa huippu myös asiakaspalvelun tinkimätön ammattilainen. Tommilta saa aina enemmän kuin tilaa, ylivoimaisella hinta-laatusuhteella.

Saija Tynkkynen (SaijaDesign):

Graafisen suunnittelun asiantuntija

 Saija on tehokas, monipuolinen ja luova graafisen suunnittelun ammattilainen, joka saa nopeasti kiinni siitä, mikä on olennaista.

Saija loihtii kädenkäänteessä logot, käyntikortit, esitteet ja muut visuaaliset materiaalit, joita yrityksesi/yhteisösi tarvitsee – tinkimättömällä laadulla, superhienolla palveluasenteella ja kustannustehokkaasti.

Koulutukseltaan Saija on medianomi amk ja markkinointiviestinnän suunnittelija MAT. 

Saija tekee kanssamme yhteistyötä visuaalisissa materiaaleissa, brändin kirkastuksessa ja uudistusprojekteissa.

Kaarimedian tuotanto oli meille entuudestaan tuttua ja siksipä pyysimme heitä toteuttamaan käsikirjoittamamme videon, jossa komiikan keinoin käydään läpi eri vuorovaikutustyylien eli DISC-tyyppien ensireaktiot muutokseen.

Koska videoprojekti toteutui niin saumattomasti ja ketterästi, ja kun vielä lopputulos oli juuri sitä mitä toivottiinkin (ja ehkä hippuisen paremminkin!) löimme ilolla kättä päälle yhteistyökumppanuudelle. Kaarimedia on yhteistyökumppanimme projekteissa, joissa tarvitaan tuotantoyhtiötä toteuttamaan radiomainontaa, mainoselokuvaa ja yritysesittelyvideoita.

Completo on yhteistyökumppanimme Extended Disc®-valmennuksissa.

Seuraa myös:

Pin It on Pinterest